Arınak Global Lojistik Uluslararası ve Yurtiçi Nakliye

kazakistan nakliye

KAZAKİSTAN NAKLİYE FİRMALARI

Kazakistan nakliye firmaları ülkemizde birkaç şehirde yerleşik bulunmaktadır. Bu şehirlerin başında İstanbul, Mersin, Ankara ve Gaziantep gelmektedir. Firmamız Arınak Lojistik Mersin merkezli kurulmuş olup İstanbul, Ankara, Gaziantep ve Kayseri gibi illerimizde irtibat ofisleri ile hizmet vermeye devam etmektedir.

Türkiye Kazakistan arası her türlü ihracat ve ithalat yük gruplarının taşınmasında öncü kuruluş statüsünde bulunan firmamız, ülkemizin tüm bölgelerinde üretimi yapılmakta olan ürünlerin Kazakistan’ın Almaty, Astana, Çimkent gibi bir çok şehrine taşınması işlemlerini güvenli bir şekilde yapmaktadır. İhracat yüklerinin yanı sıra Avrupa ülkelerinden Kazakistan’a taşınmakta olan transit kapsamlı üçüncü ülke yük taşıma işlemlerini de Türkiye limanları ve antrepoları üzerinden transit ticaret yapmak suretiyle taşımalarını gerçekleştiriyoruz.

Kazakistan’a yapmakta olduğumuz lojistik çalışmalarımızda Türk ve Kazakistan plakalı araçları kullanmaktayız. Taşımalarımızı varış süresini minimum seviyeye indirgemek amacıyla genellikle Rusya üzeri güzergahı kullanmak suretiyle gerçekleştirmekteyiz. Tırlarımıza yüklediğimiz yüklerin ağırlıkları Kazakistan devletinin izin verdiği tonaj olan 22 tonu geçmeyecek şekilde ayarlanmaktadır.

Türkiye’den Kazakistan’a tenteli tır taşımacılığının yanı sıra gabari dışı ağır nakliye yüklerine uygun lowbed dorse tır nakliyesi, soğuk zincir ürün taşımalarında frigo dorse tır taşıma, konteyner ve açık yük taşımacılığına uygun sal dorse tır taşımacılığı ile birlikte İstanbul depolarımızdan haftalık düzenli olarak çıkışlarını yaptığımız parsiyel ve kargo yük taşımacılığı hizmetlerimiz de bulunmaktadır.

Kazakistan çalışan nakliye firmaları ile lojistik işbirliğimiz kapsamında önemli oranda araç adetiyle talep edilen tüm siparişlere yeterli gelecek tır organizasyonları yapmaktayız.


KAZAKİSTAN LOJİSTİK HİZMETLERİ

Türki Cumhuriyetlerin yüzölçümü bakımından en büyük ülkesi olan Kazakistan ile ülkemiz arasında devam etmekte olan karşılıklı ticari çalışmalar kapsamında ilerlemekte olan lojistik çalışmaları hem Türk Hem Kazak nakliye firmaları tarafından hız kesmeksizin devam ettirilmektedir. Aynı zamanda Türkiye-Kazakistan iş formunca kontrol edilmekte olan lojistik çalışmalarında genellikle karayolu taşıma araçları ile sağlanan nakliye işlemleri gümrükleme, depolama ve acentelik hizmetlerini de beraberinde götürmektedir.

Türkiye-Kazakistan arası yapılan yük taşıma organizasyonlarında ağırlıklı taşıma yöntemi karayolu ile tır nakliyesi şeklinde olsa da son dönemler de hava ve demiryolu nakliye çalışmaları da önemli oranda artış göstermektedir. Demiryolu nakliyesi ile taşınan yük grupları genellikle mal bedeli düşük olup düşük maliyetli taşıma aracı gerektiren ve aynı zamanda bir tırdan daha fazla hacme sahip olan çok daha fazla hacimli ve tonajlı durumda bulunan ürünlerden meydana gelmektedir. Havayolu nakliyesi ise hem aciliyeti bulunup hem de genel itibarı ile kargo yükü kapsamında bulunan ürünlerin gönderilmesinde kullanılmaktadır.

Kazakistan lojistik hizmetlerinde belli başlı konularda sınırlama bulunduğundan ihracatçı firmalar gönderecekleri ürünlerin nakliyesinde sınırlama bulunan konuları göz ardı etmeksizin üretim ve yükleme yaptırmaktadırlar. Kazakistan’a komple bir tır için taşınan yük ağırlığının 22 tonu geçmemesi gerekmektedir. Aksi halde kantar cezası dediğimiz cezai müeyyideler uygulanmaktadır. Komple standart tır kapasitesini aşan yük gruplarında tonaj sınırlaması bulunmayıp gabari dışı ağır nakliyat yükü kapsamında olan yükler lowbed dorseler ile karayolu izin belgesi alınmak suretiyle sevk edilmektedir.

KAZAKİSTAN PARSİYEL NAKLİYE HİZMETLERİ

Avrupa ve Asya ülkelerinin tamamında olduğu gibi standart komple tır taşımalarının yanı sıra en az komple tır taşımacılığı kadar rağbet ve talep gören diğer taşıma yöntemi parsiyel nakliyedir. Kazakistan’a yapılmakta olan parsiyel nakliye çalışmaları İstanbul depolarından çıkışlı olarak sağlanmaktadır. Türkiye’nin tüm illerinden İstanbul depolarına iç nakliye ile çıkan parsiyel veya kargo kapsamında ki yük grupları haftanın belirli günleri çıkış yapmak üzere taşıma araçlarına yüklenir, yine İstanbul gümrüklerinden ihracat gümrük işlemlerinin yapılmasının akabinde Kazakistan’ın başta başkent Astana olmak üzere tüm şehirlerine genellikle gümrük teslimi yapılmak üzere yola çıkmaktadır.

Kazakistan parsiyel nakliye hizmetlerine önemli olan konuların başında nakliye ücreti konusu gelmektedir. Parsiyel kapsamında bulunan ürün grupları gerek hacim gerekse tonaj olarak düşük miktarda olduğundan mal bedeli olarakta düşük maliyettedir. Buna bağlı olarak taşıma ücretinin de oldukça makul halde bulunması gerekmektedir. Firmamız gelen tüm parsiyel nakliye taleplerine olabildiğinde uygun taşıma fiyat teklifleri sunmakta, sunuluna tekliflerin makul olmasından dolayı da tüm gönderi sahipleri ve alıcı firmalar bu teklifleri kabul etmektedirler.

Kazakistan’a parsiyel taşımalar komple tır taşımacılığında olduğu gibi yine tırlar ile sağlanmaktadır. Yükün parsiyel kapsamında olması tırın büyük bölümün boş kalması manasına gelmektedir. Kalan boş kısımlar diğer mal sahiplerine ait yükler ile tamamlanmakta, kalan boşluklar bu vesile ile doldurulmaktadır. Komple tır navlunu seviyesine ve hacmine ulaşıldıktan sonra hareket edilmektedir. Parsiyel çalışmaları komple tır nakliyesinde olduğu gibi Türk ve yabancı plakalı taşıma araçları sağlanmaktadır. İhracat kapsamında bulunan ürün gruplar yabancı plakalı tırlar ile normal şekilde yapılabiliyor iken limanlar, serbest bölgeler ve antrepolarda bulunan transit içerikli yük grupları ise Türk plakalı tırlar ile taşınmak durumundadır.

KAZAKİSTAN TAŞIMALARINDA KULLANILAN GÜZERGAHLAR

Ülkemizin uluslararası nakliye alanında çalışma yapmadığı ülke sayısı neredeyse yok denecek kadar azdır. Kara bağlantısı bulunan ülkelere taşımalar karayolu ile yapılıyorken deniz aşırı ülkelere sevkiyatlar deniz veya hava yolu nakliyesi ile gerçekleşmektedir. Her ülke ile farklı bağlantı yolları bulunan ülkemizin Kazakistan hattında alternatif bağlantı yolları mevcut bulunmaktadır. Sadece karayolu nakliyesinde dahi üç ayrı alternatif güzergah seçeneğinin bulunuyor olması her şartta Kazakistan nakliyesinin aksamadan devam ediyor olmasının da bir göstergesidir.

Türkiye’den Kazakistan’a üç ayrı alternatif güzergahın bulunduğunu belirtmiştik. Bu güzergahlar sırasıyla, İran, Türkmenistan, Özbekistan üzeri, Gürcistan, Azerbaycan üzeri ve Gürcistan, Rusya üzeri şeklindedir. Ülkemizden Kazakistan’a bir yük Türk plakalı tır ile taşınıyor ise genellikle tercih edilen yol İran, Türkmenistan, Özbekistan üzeri güzergahtır. Bu yol TR plakalı araçlar için en güvenli ve kestirme yoldur. Yüklenen taşıma aracı Türk plaka değil de Gürcü veya Kazak gibi yabancı plakalı bir araç ise bu durumda tercih edilen güzergah diğer iki güzergahtan biridir.

Yabancı plakalı araçlar diğer güzergahlardan en fazla Gürcistan, Rusya üzeri olan güzergahı tercih etmektedirler. Gürcistan, Azerbaycan üzeri güzergah kullanımında Azerbaycan ile Kazakistan arasında ki bağlantı sadece roro gemisi ile sağlanmaktadır. Roro gemisi Azerbaycan’ın Bakü şehrinde bulunan limanlardan hareket ederek Kazakistan’ın Aktau limanına ulaşması ile yolculuğunu tamamlamaktadır. Yılın belirli dönemlerinde roro hattında yaşanan yoğunluktan dolayı sefer sıra bekleme durumları olağanın dışına çıktığından zaman kaybı fazlasıyla yaşanabilmektedir. Bu ihtimale maruz kalmaksızın kısa yoldan teslim noktasına ulaşmak düşüncesi ile hareket eden tır sürücüleri Gürcistan’dan Rusya’ya geçerek Kazakistan’a tamamı karayolu ile gidilebilen güzergaha yönelmiş olmaktadırlar.

 

KAZAKİSTAN NAKLİYE NAVLUN ÜCRETLERİ

Uluslararası taşımacılık konusunda ihracatçı, ithalatçı ve nakliyeci firmaların hassasiyetle üzerinde durdukları belli başlı konular bulunmaktadır. Belki de bu konuların en başında taşıma ücretleri konusu gelmektedir. Üretimi yapılmış bir ürünün özellikle yurt dışı pazarında alıcı bulması, o ürünün satışı ve ihracatının gerçekleşebilecek olması öncelikle maliyetin düşük bulunması ve buna bağlı olarak ta nakliye ücretlerinin de makul düzeyde bulunması gerekliliğini meydana getirmektedir. Uzun yıllardan bu yana taşımacılık sektöründe ki varlığını uygun taşma koşulları imkanı sunuyor olmasına bağlayan firmamız Türkiye-Kazakistan hattında da rakiplerine kıyasla en uygun taşıma navlun ve koşulları ile müşterilerine hizmet sunma anlayışını sürdürmektedir.

Yılın belli dönemlerine kısmi değişikliklere uğruyor olsa da Kazakistan’a yapılan taşımalarda navlun ücretleri belirli bir seviye düzeyinde bulunmaktadır. Örnek verecek olursak İstanbul ilimizden yüklenen komple bir tır kuru yükün Kazakistan’ın Astana şehrine taşınması ile ilgili taşıma fiyatı 6.000 dolar seviyesindedir. Bu rakam yaz döneminde düşüş göstermekle beraber kış şartlarında yükseliş göstermektedir. Gabari dışı ağır nakliyat taşımaları olsun, frigo tır nakliyesinde olsun fiyatlar sabitlenememekte, taşınan yükün boyut ve ağırlıklarına bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Yukarı da güzergahlar konusuna değinirken tercih edilen güzergahların taşıma navlunlarına bağlı olarak tercih ediliyor olması da gözden kaçırılmaması gereken hususlardandır.

Ülkemizden Kazakistan’a genellikle ihracat nakliyesi yapılıyor olsa da genel gözlemlemeler neticesinde ithalat taşımalarının da önemli boyutlarda olduğunu söylemem mümkündür. Ağırlıklı olarak bakliyat ve hammadde türlerinin ithal edildiği Kazakistan’da yüklemeler Türkiye’den ihracat yükü taşımış olan nakliye araçları ile gerçekleştirilmektedir. Navlun konusu tıpkı ihracat yüklemelerinde olduğu gibi ithalat yüklemelerinde de dönemsel ve yoğunluğa bağlı olarak değişim göstermektedir.

TÜRKİYE-KAZAKİSTAN ARASI TRANSİT VARIŞ SÜRELERİ

Ticari faaliyetler içerisinde bulunan iki ülke arasında yapılan nakliye anlaşmalarında önemli görülen hususlardan biri de elbette ki yükün teslim noktasına ulaşması ile ilgili transit varış süresi konusudur. Bu konu özellikle raf ömrü bulunan, kullanım süresi olan ve aciliyeti bulunan ürün gruplarının sevk edilmesi ile ilgili oldukça önem arz etmektedir. Bulunduğu coğrafi konumu itibarı ile yaş sebze, meyve ve gıda maddeleri üretimi bakımından oldukça verimli bulunan ülkemiz Avrupa’dan Asya’ya tüm ülkelere bu türü ürünlerin satışını gerçekleştirmektedir.

Adeta zamanla yarışılarak teslim noktasına ulaştırılması gereken bu tür ürünler ağırlıklı olarak ısı kontrolü yapılan frigo dorse tırlar ile sevk edilmektedir. Bu araçlar taşıdıkları ürünlerin hassasiyetinden dolayı hem yol hız sınırı yüksek araçlar olup hemde sınır kapılarında bekletilmemesi gereken araç türlerindendir. Türkiye’den Kazakistan’a gönderilen bu tür ürünler normal kuru yük taşıyan taşıma aracına göre en az 3-4 gün daha erken teslim edilmektedir. Standart kuru yük taşıması yapan bir nakliye aracı Kazakistan’ın herhangi bir şehrine ortalama 14-15 gün gibi bir sürede ulaşabiliyorken frigo dorse taşıma araçları 10-11 günlük bir zaman dilimi neticesinde varış noktalarına ulaşmış oluyor.

Nakliye araçlarımız genellikle yüksek modelli olup Kazakistan hattında deneyimi bulunan uzman sürücüleri kontrolünde hareket ettiklerinden varış süreleri belirtilen ve hedeflenen sürenin üzerine çıkmamaktadır. C2 yetki belgesi, taşıt kartı, tır karnesi ve cmr si bulunan taşıma araçları tüm evraklarının eksiksiz olmasından dolayı sınır kapıları geçişlerinde herhangi bir engellemeye maruz kalmadan yola devam etmektedir.